Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

yarecky.pl

Trasa po lubelszczyźnieOstatnia (wolna) sobota upłynęła pod znakiem podróży małych i dużych. Wybraliśmy się z moim Synem na małą przejażdżkę, celem było zamojskie ZOO, jednak zamiast skończyć tylko na tej atrakcji, postanowiłem przejechać się dalej. A ponieważ ja za kółkiem odpoczywam - wróciliśmy do miejsca pobytu trochę dłuższą drogą (link do mapy)

Na początku - zwiedzanie zamojskiego ogrodu zoologicznego. Muszę powiedzieć, że zrobił on na mnie pozytywne wrażenie. Miałem przed oczyma obraz ogrodu sprzed kilku lat, z ledwo widzącym lwem w za małej klatce, małpami w śmierdzącym wybiegu i misiem, który ledwo wystawał ze swojej betonowej nory. Teraz - wszystko odnowione, tryska nowoczesnością. Tak zachęcony wschodnią ścianą naszego województwa zadecydowałem - jedziemy do Hrubieszowa.

Droga krajowa numer 74 prowadząca z Zamościa do Hrubieszowa jest w bardzo dobrej kondycji. Mały ruch przygraniczny sprawia, że pokonuje się ją szybko i bez większych komplikacji. Atutem dodatkowym są piękne tereny i możliwość podziwiania pięknych płaskowyżów poprzeplatanych licznymi zagajnikami czy też lasami. Droga kończy swój bieg po stronie Polskiej przejściem granicznym między Polską a Ukrainą w Zosinie. Jak się okazało, gdybyśmy mieli obaj paszporty przy sobie, moglibyśmy na kwadrans przedostać się na stronę Ukraińską, ponieważ tego dnia kolejka była symboliczna.

Z Zosina pojechaliśmy drogą wojewódzką 816 w stronę drugiego z przejść między naszymi krajami - Dorohuska. Niestety ta droga nie jest w najlepszym stanie, naszpikowana (mówiąc delikatnie) pewnymi nierównościami. Jednak ograniczenie prędkości które sobie narzuciliśmy (70 km/h) pozwoliło nam przypatrzeć się bliżej terenowi. I obserwować świat po Ukraińskiej stronie, która miejscami była na wyciągnięcie ręki.

Kolejną atrakcją była możliwość posłuchania ukraińskich rozgłośni radiowych, które jednak nie spodobały się mojemu Pierworodnemu.

Droga numer 816 którą podróżowaliśmy przechodziła koło byłego niemieckiego obozu zagłady w Sobiborze, do którego jednak nie zajechaliśmy z przyczyn czasowych.

Po dojechaniu do Włodawy ruszyliśmy drogą krajową numer 82 w kierunku Lublina.

Po przejechaniu tych kilku kilometrów mam pewne spostrzeżenia, którymi chciałem się podzielić.

Lubelszczyzna jest jedną z najbardziej malowniczych krain geograficznych Polski. Może ktoś powie, że nie byłem u niego za stodołą i nie widziałem, jaki ma piękny widok. Możliwe. Jednak piszę to tuż po powrocie z okolic Tarnowa, który to odwiedziłem w zeszłym tygodniu. Owszem, tereny fajne, widoki niczego sobie. Ale na lubelszczyźnie jest tak jakoś... spokojniej. Nie widać tutaj pośpiechu, czy też owczego pędu. Widać za to ludzi siedzących przed przyzbami i rozmawiających. Widać bociany, które szykują się do odlotu do ciepłych krajów. Powiem szczerze, że po przejechaniu blisko 350 km tego dnia czułem się jednocześnie zmęczony, wypoczęty i szczęśliwy. Widząc, jak się moja Mała Ojczyzna rozwija, jak rozbudowuje się Włodawa, Urszulin, Cyców, jak rozwija się Uhrusk i Dorohusk, jakie piękne starodawne domy znajdują się między Horodłem a Dubienką, świeżo odnowione - coś się cieplej jakoś tak na sercu robi.

Gdy jeszcze zobaczyłem "płot" utkany z różnokolorowych malw przed jednym z domów w okolicach Woli Uhruskiej - wówczas na myśl przyszły opisy starodawnych dworków szlacheckich. I widok domostw na (naszej) Litwie, którą miałem okazję zwiedzić w zeszłym roku.

Dla mnie - osobiście - góry i morze są przepełnione, a Mazury - przereklamowane. Może dlatego, że jest to sztywny repertuar młodych, wykształconych z wielkich miast, co to do Egiptu nie latają, których jednak urlopowe zachowanie pokazuje słomowatość obuwia. Dlatego wolę takie krajoznawcze wycieczki po najbliższej okolicy.

¤ outsourcing ¤ joomla ¤ antywirus ¤  lubelskie ¤ serwis PC ¤ katalog firm ¤ sklep komputerowy ¤ papierosy elektroniczne