Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

yarecky.pl

Od trzech dni nie mam pełnej kontroli nad zarządzanymi przez siebie stronami. Jeżeli pojawia się możliwość obejrzenia strony - wówczas trwa to kilka, kilkanaście minut. Dziś pół dnia poświęciłem na to, aby sprawdzać aktualny stan wyłożenia się nazwa.pl, a drugie pół dnia na informowaniu moich Klientów, że pracuję właśnie nad tym, aby ich strona działała.

Jak to możliwe, że w XXI wieku, poważny (a przynajmniej podający się za poważnego) dostawca usług internetowych może tak robić klienta w konia? Jak to możliwe, że serwery tysięcy małych firm nie są dostępne w sieci? Problem z macierzą dyskową nie jest wytłumaczeniem. Skoro firma ma backup danych (a przynajmniej tak twierdzi) - robi się odzysk danych na nową macierz, którą następnie przepina się na stare miejsce.

 

Dobrze, że moje sklepy tymczasowo (na czas upgrade'u zaplecza) przeniosłem na inny serwer. Może i działają na mniejszym łączu niż to, które oferowała nazwa.pl ale przynajmniej działa.
Jednak, co mnie najbardziej martwi to fakt, że Google zacache'owało wiele stron - właśnie z informacjami technicznymi z nazwa.pl, co dla firm bazujących na pozycji w wyszukiwarce jest wymierzalną stratą. Ich pozycja w Google leci na łeb na szyję i będzie bardzo ciężko ją odzyskać.

Jeszcze nie sprawdzałem swoich, ale dopóki nie dostanę (tak, łudzę się, że konsultant do mnie napisze/zadzwoni) informacji, że wszystko jest OK; nie robię nic. Żadnych upgrade'ów treści. Żadnych nowych artykułów.

 

Trzymałem (i trzymam nadal) serwisy swoich Klientów. U nich i na kilku innych hostingach. W zależności od "kalibru" Klienta. Jednak, powoli wracam do przekonania, że "swoje" - to "swoje". I gdy będę miał trochę więcej czasu, na nowo zapełnię szafę RACK swoimi zabawkami. Jednak, na dzień dzisiejszy czasu nie ma na to, aby dodatkowo robić za sysadmina i dlatego tą sprawę zlecam firmom trzecim. Przez ostatnich kilka lat Nazwa.pl wyłączała się na czas modernizacji, przełączenia na nową platformę informując klientów o takim fakcie. To, co zdarzyło się w ciągu ostatnich trzech dni zupełnie ich pogrążyło.

¤ outsourcing ¤ joomla ¤ antywirus ¤  lubelskie ¤ serwis PC ¤ katalog firm ¤ sklep komputerowy ¤ papierosy elektroniczne